• KLIMATYCZNY ZAKĄTEK

• Nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu " Klimatyczny Zakątek" w ramach konkursu ogłoszonego przez Samorząd Województwa Podkarpackiego i Stowarzyszenie "EKOSKOP" w Rzeszowie. Zasiana została już łąka kwietna, pod którą grunt przygotowali uczniowie klasy 8. Uczniowie naszej szkoły zasadzili też zioła i byliny oraz zrobili ekologiczne ogrodzenie. Przy ogródku pojawiły się też domki dla owadów własnoręcznie zrobione przez dzieci. Organizacja naszego "zakątka" sprzyjała też spacerom i obserwacjom pracy pszczół oraz innych owadów. Uczennice kl.5 przygotowały ciekawostki o pszczołach murarkach, które mamy nadzieję zwabić do naszych domków.

• ZBIÓRKA ZAKRĘTEK

• W tym roku szkolnym zakończyliśmy zbiórkę zakrętek z wynikiem 10,5 worka. Całość przeznaczyliśmy na pomoc choremu Filipkowi. Zachęcamy do zbiórki w przyszlym roku szkolnym.

• PROJEKT "NARNIA"

• Ostatnią lekturą omawianą w kl.5 były "Opowieści z Narnii". Uczniowie stworzyli piękne prace przedstawiające tę krainę. Zachęcamy do obejrzenia.

• KONKURS Z JEZYKA ANGIELSKIEGO

• W środę odbył się konkurs z języka angielskiego dla uczniów klasy 3 zwieńczający zakończenie przez nich pierwszego etapu edukacji. Przedstawiamy wyniki:

I miejsce - Wojciech Szarek

II miejsce - Sofia Furtek

III miejsce - Martyna Zubel

Gratulujemy!

• BAL ÓSMOKLASISTÓW

• W środę odbyła się pożegnalna impreza naszych najstarszych uczniów. Nie zabrakło dobrej muzyki i szalonych tańców. Ostatnie wspólnie spędzone chwile z pewnością zostaną w pamięci na długo.

• BEZPIECZNE WAKACJE

• W ostatnim tygodniu szkoły uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji. Ten ważny temat przewija się co roku w naszej szkole, ale rozmów o bezpieczeństwie nigdy za wiele! Uważajcie na siebie!

• WYCIECZKA KLAS I-III i PRZEDSZKOLAKÓW

• W dniu dzisiejszym nasi najmłodsi uczniowie i przedszkolaki udały się do Skansenu Archeologicznego "Karpacka Troja" w Trzcinicy. Podzieleni na dwie grupy udaliśmy się na warsztaty. Przedszkolaki podczas zajęć miały możliwość

zobaczenia zabawek współczesnych i rekonstrukcji zabawek używanych przez dzieci w dawnych czasach. W Salce Małego Odkrywcy najmłodsi przenieśli się w podróż w odległe czasy, aby poznać świat, w którym przed setkami i tysiącami lat żyli ich rówieśnicy. Zaś uczniowie z klas I-III udali się na warsztaty z garncarstwa. Podczas zajęć każdy mógł z gliny wykonać dla siebie naczynie oraz dwie figurki gliniane. Następnie obejrzeliśmy film o historii Karpackiej Troi, a później udaliśmy się do pawilonu wystawowego, gdzie zgromadzono eksponaty związane z historią tego miejsca. Następnie pan przewodnik oprowadził nas po skansenie, na terenie którego zlokalizowane są rekonstrukcje wioski otomańskiej z początków epoki brązu i osady słowiańskiej z wczesnego średniowiecza. Mogliśmy zobaczyć wyposażenie domostw, sceny z życia codziennego i dowiedzieć się, jak żyli ówcześni ludzie bez Internetu, prądu i wszelakich wygód. Mimo zmęczenia, zadowoleni wróciliśmy do szkoły

• POKAZ HISTORYCZNY

• W dniu dzisiejszym grupa artystyczna „Rekonstrukto”zaprezentowała nam pokaz historyczny pt. „Powstanie Styczniowe”- opowieść o tym jak bohaterowie walczyli o wolność, honor i ojczyznę. W barwnej lekcji historii aktorzy pokazali: powstanie kościuszkowskie, powstanie listopadowe i powstanie styczniowe. Uczniowie naszej szkoły aktywnie uczestniczyli w spektaklu: walczyli na szable i kosy, ćwiczyli musztrę i strzelali z karabinów. Podziwialiśmy broń białą i palną. Była to żywa, ciekawa i pouczająca lekcja historii, która wzbudziła duże zainteresowanie uczniów.

• WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO KLAS IV-VIII

Dzień 1

W poniedziałek wcześnie rano wyruszyliśmy na naszą dwudniową wyprawę. Pierwszy dzień był bardzo aktywny . Pogoda na szczęście nam sprzyjała.

Od razu po przyjeździe wybraliśmy się do pięknej Doliny Kościeliskiej. Towarzyszyła nam przemiła pani przewodnik, która ciekawie opowiadała o mijanych przez nas miejscach. Wędrowanie w otoczeniu gór dostarczalo niesamowitych wrażeń i sprawiało, że prawie nie czuliśmy zmęczenia. Po dotarciu do schroniska na Hali Ornak mieliśmy czas na odpoczynek, po czym wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przy wyjściu z doliny zatrzymaliśmy się jeszcze przy bacówce, gdzie mieliśmy okazję poglaskać owce i spróbować świeżych, cieplutkich oscypków czy innych wyrobów z mleka owczego.

Późnym popołudniem, po zjedzeniu obiadu i zakwaterowaniu w naszym miejscu noclegowym, nadszedł czas na regenerację w Termach Zakopiańskich. Większość z nas była w takim miejscu po raz pierwszy, ale z pewnością nie ostatni.

Dzień 2

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. W tym nowoczesnym miejscu obejrzeliśmy filmy o Tatrach, dowiedzieliśmy się jak dbać o przyrodę i zwiedziliśmy wiernie odtworzoną jaskinię z nietoperzami. Ponadto w dwóch salach mogliśmy zapoznać się z gatunkami tatrzańskich roślin i zwierząt.

Kolejnym punktem wycieczki był Kamiland- muzeum przedstawiające historię Kamila Stocha, jednego z najlepszych skoczków narciarskich w Polsce i na świecie. Poznaliśmy jego drogę do sukcesu od czasów dzieciństwa. W galerii zgromadzone są trofea, medale i pamiątki Kamila z różnych wydarzeń sportowych, jak też z jego życia prywatnego.

Po wyjściu z Kamilandu udaliśmy się na najbardziej znaną ulicę Zakopanego- Krupówki. Po godzinie tam spędzonej odkryliśmy, że portfele trochę nam schudły, ale za to kupiliśmy całkiem fajne pamiątki.

Na koniec naszej wizyty w Zakopanem udaliśmy się na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Tatr. Na górę wjechaliśmy kolejką, a w dół połowa grupy zeszła na piechotę. Na Gubałówce czekały na nas liczne atrakcje i kolejne stragany z pamiątkami i oscypkami. Zakupiliśmy ostatnie rzeczy przed wyjazdem do domu.

Jeszcze tylko obiadek i z głowami pełnymi wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Będzie co wspominać!

• PASOWANIE NA CZYTELNIKA

• Podczas części artystycznej uczniowie klasy III przypomnieli młodszym kolegom, jak należy dbać o książki.Przekazali im, że czytanie książek jest bardzo dobrą zabawą. Pierwszoklasiści dowiedzieli się także, czego nie wolno robić podczas czytania. Później uczniowie złożyli uroczyste przyrzeczenie, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Na pamiątkę otrzymali książeczki i dyplomy.

Wszystkim pierwszakom, życzymy aby zawsze towarzyszyła im miłość do książek oraz pasja czytania!

• Z WIZYTĄ W BIBLIOTECE

• "Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa

jaką sobie ludzkość wymyśliła"

(W.Szymborska)

W dniu dzisiejszym uczniowie z klas I-III wybrali się na wycieczkę do Gminnej Biblioteki Publicznej w Odrzykoniu, gdzie serdecznie przywitała nas pani dyrektor Anna Błaszkiewicz. Zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem i zasadami korzystania z biblioteki. Pani bibliotekarka przedstawiła księgozbiór biblioteczny, skierowany do młodszych czytelników. Każde dziecko miało okazję pooglądać, poczytać książki, na które zwrócili szczególną uwagę. Dziękujemy pani dyrektor Annie Błaszkiewicz za interesującą lekcję

• „Szkoła i Rodzina to jedna drużyna”- Piknik Rodzinny

• 4 czerwca w parku przy naszej szkole odbył się Piknik Rodzinny! Na dzieci i dorosłych czekało mnóstwo atrakcji – przejażdżki na koniach, dmuchane zjeżdżalnie, zabawy z animatorkami, pokazy Policji i OSP w Bratkówce i wiele, wiele innych. Każdy mógł też skorzystać z bogato zaopatrzonego bufetu. Dopisali uczestnicy i piękna słoneczna pogoda! Bardzo dziękujemy za współpracę Gminnemu Ośrodkowi Kultury i Rekreacji w Wojaszówce oraz sponsorom Pikniku: TEAM CAR S.C. z Bratkówki oraz DARCAR Krosno.

• Dzień Dziecka

• 1 czerwca na całym świecie dzieci mają swoje święto. W naszej szkole to również był niezwykły dzień. Dopisała nam pogoda, humory i energia Przedszkolaki w tym dniu udały się na ognisko do pani Pauliny Częczek-Juszczyk, gdzie w otoczeniu Wisłoka i pięknych okolicznościach przyrody zajadali pyszne kiełbaski. Reszta uczniów począwszy od najmłodszych po starszych zapalili ognisko w przyszkolnym parku. Nie brakowało dobrej zabawy, uśmiechu i życzeń dla dzieci z okazji ich święta

• WYJAZD DO KINA

• Z okazji zbliżającego się wielkimi krokami Dnia Dziecka przedszkolaki oraz uczniowie z klas I-III wybrali się do kina Helios w Krośnie na projekcie filmu animowanego "Wróżka Zębuszka"To historia małej wróżki Violetty, która trafia do świata ludzi i zaprzyjaźnia się dziewczynką o imieniu Maxie. Podłączone przyjaźnią dziewczynka i wróżka, zrobią wszystko, by odnaleźć tajny portal do świata magii i ocalić miejską przyrodę, której grozi zniszczenie.

Uczniowie klas IV-VIII obejrzeli film " Asteriks i Obeliks: Imperium Smoka". Wszystkim bardzo się podobało.

• PRZEDSZKOLAKI W SALI ZABAW "SMYK"

• W środę 24.05.2023 z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka, dzieci z naszego przedszkola, udały się na wycieczkę do sali zabaw "SMYK" w Krośnie. Była to okazja do doskonałej zabawy i rozładowania dziecięcej energii, a co najważniejsze - radosnej zabawy.W sali zabaw dzieci korzystały z licznych atrakcji: tuneli, basenów z kulkami, zjeżdżalni oraz wielu innych. Zadowolone, trochę zmęczone, pełne wrażeń dzieci wróciły do przedszkola.

• "Bocian i ekologia"

• Dzisiejszego dnia mieliśmy okazję uczestniczyć w przedstawieniu profilaktyczno- ekologicznym pt. "Bocian i ekologia". W zabawny i ciekawy sposób przypomnieliśmy sobie zasady zdrowego stylu życia, a także ekologii. Uczniowie mieli okazję współuczestnictwa w przedstawieniu. Skoczne i wesołe piosenki, kolorowa dekoracja urozmaiciły całość